Kardeş kıskançlığı diye birşey varmış. Şahsen ben koskoca kazıkken abla oldum. Kardeşimin içten içe kız olmasını çok istemiştim. Çünkü kuzenlerimin hep kız kardeşleri yada ablaları vardı. Hep imrenirdim onlara. Neticede bir erkek kardeşim oldu. İyi ki olmuş. O zamanlar ilkokuldaydım.
Evet gayette kıskanmıştım. Net olarakta hatırlıyorum hissettiklerimi. Annem doğum yaptığında koca bir oyuncak bebek verip bunu sana kardeşin getirdi yalanını da yutmayacak yaştaydım.

  Uzmanlara göre bu süreç doğal ve olması gereken bir süreçmiş. Tepkisiz kalması yaralayıcı olurmuş. Minik abla ve abilerin. ☺

  Benim kızım 2 yaşında abla oldu. Eve bebekle geldiğimizde herhangi bir tepkisi yoktu. Ağladığında "sus kardeş ağlama" diyordu. Yeni bebekte sistem de belliydi zaten, emzir, gazını çıkar, altını değiştir ve uyut. Başka bir ilgi görmedi bizden. Sonrasında bebek 1 yaşına gelince, o çok paylaşımcı kızım hiç bir şeyini paylaşmamaya başladı. Biz sadece saygı duyarak izledik. Bazen kilit noktalar da "ama paylaşmak güzel canım kızım" diye saçmalayarak olaylara müdahil olduk. Çok şükür durum çabuk geçti. Ama en hafifinden de olsa biz de yaşadık bu durumu.

  Benden tavsiye olsun ki, sakın ikinci bebek geldiğinde, "seni daha çok seviyorum, sen daha güzelsin, vs gibi" zırvalamalara girmeyin. Gayette ikinizi de çok seviyorum demeniz doğru olanı. Mutlaka evdeki büyüğe özel zaman ayırın, asla ihmal etmeyin. Aradaki yaş farkı az olunca sanırım daha az hissediliyor kıskançlık. Çocuğunuz 15 aylıkken mutlaka ikinciyi yapın. 😊 Bu kısım tamamen rahat anneleri kıskandığım için verilen bir tavsiyedir. Siz siz olun son maddeyi dikkate almayın.

   Zaman zaman renklere bile takılıp, ama benim mavi yastığım yok, bende süt içmek istiyorum gibi tepkiler de görmedik değil. Ama bu durum anne ve babada değil de anane ve dede ikilisinde yaşandı. Çünkü birebir şahidim ki , sürekli "o daha küçük sen ablasın, biraz da o oynasin" şeklinde cümleler kuruldu küçük hanıma. Hal böyle olunca; ee  anane ve dedeye düşkünlükte hat safhada, sanırım paylaşamadı onları.

  Çok şükür şimdilik hasarsız ve mutlu atlatmış durumda sayıyorum kendimizi. Ama çocuk işte bunlar, sağ gösterip sol vurabilirler. Zamanla yeniden hiç olmadığı kadar alevlenir mi bilmem.

  Hepimize bol şans.

 

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Top