Özellikle erken işe başlayacak anne ve anne adayları için bu konuda mutlaka yazmak istedim.  Zira 3 adet süt sağma pompası harcayarak 4. de kızıma bir süt anne kazandırdım…
Olmazsa olmazımdı Ameda Lactaline sırtımdaki çanta ile beraber gezdik, beraber çalıştık, kızımı besledik.
Hamileyken her konuda olduğu gibi tecrübeler bu konuda da ikiye ayrıldı. Bazı arkadaşlarım pahalı bişeye gerek yok dedi. Bazıları ise nasılsa alacaksın şimdiden iyi bir şey al diyerek, doğum hikayeleri ile hayalini kurduğum o anı yaşattılar sağ olsunlar 
Okudum, okudum ve tekrar tekrar okudum ama gidip mağazada en çok bu satılıyor üstelik indirim de  dedikleri  elektrikli bir makine aldım. Gün geldi çattı. Lohusalık bir yandan, uykusuzluk bir yandan,işe erken dönmeyi planladığım için koyuldum bundan sonra hayatımın en önemli işi olacak olan süt sağmaya…
İşte hikayem burada başladı. Sürekli emzirme sonrası kalan sütü sağacak buzlukta stoklayacaktım. Bu sayede sütüm şelale gibi artacaktı. Böyle masum hayalleri vardı bu taze anne, sinirli lohusanın.
Oda ne , yok böyle bir acı birileri kemiriyor yok hatta koparıyor gibi çektiğim fiziksel acıya mı yanayım, yoksa 20 dakika uğraştıktan sonra 30 cc çıkan süte mi… Oysa ben 125 cc lik paketler yapıp buzluğa atmanın hayali ile yanıp tutuşmuştum.
Hemen koca itinayla gönderilir ve manuel pompa sipariş edilir. Gelen manuel pompa ile 1 saatlik deneme sonunda eller kas yapar ama aslında yetecek hatta artacak süt olduğunun farkına varılır. O gece rahat, yani rahat dediysem 2 saatlik uykular sütü kafaya takmadan uyunur.
Sabah ilk karar verdiğim gibi dosdoğru mağazaya gidilir bir servet değerinde Ameda alınır. İyi ki almışım dediğim en değerli parçam olur. İşe kızım dört buçuk aylıkken başladım ama ameda ve uykusuz geceler sayesinde buzlukta miktarını söylemek istemediğim (zira süte nazar değermiş ve ben şu an oğlumu emzirmeye devam ediyorum ) kadar süt stoğum vardı.
Hey gidi günler saklamak için çaba sarfedeceğim ziynetlerim yoktu hiç ama aslanlar gibi de sütlerim vardı saniyelik elektrik kesintilerinde acaba bişey olur mu? Diyerek kaygıya kapıldığım. Tek sağımda beklediğimden çok daha fazla süt olduğunda iş yerinden eve depar atarak gelip bugün hasılat iyi dediğim, motivasyonumu arttırmak için süt paketlerine gülen suratlar yaptığım.

Kızım 9 aylıkken ilk nezlesini oldu niyetim ilaç vermeden anne sütü ile atlatmaktı ve birazda sütüm azalmıştı o dönem yaklaşık 5 gün  iş yerinden izin alıp her gece 2 saatte bir kalkıp süt sağarak Ameda sayesinde sütüm hatırı sayılır halde artmıştı…Böylece Ameda iyi ve kötü günde, sağlıkta ve mutlulukta bizim süt annemiz oldu.



Ameda’nın farklı modelleri de var ama ben yukarıda fotoğrafını paylaştığım modeli kullandım. Hem pille hemde elektrikle kullanılabiliyor. Her iki türlüde epey kullandım. İlk zamanlarda aynı anda hem Süt sağmak, hemde devir ayarı yapabilmek mümkün olmadı ama kısa sürede bu sorunu ziyadesiyle aştım. Hatta bazen tek elle ayar yapıp rezene çayı bile içtim Aşağıdaki fotoğrafta tek elle devir ayarı yapabilmek için güzel bir görüntü var.



Bir elin mutlaka boşta kalması gerek, çünkü  iyi sonuçlar elde etmek için önce makinenin düşük ayarı ile sağım yapmaya başlamalı, süt akışı sağlandıktan sonra devir yükseltilmelidir.
Şu devirde sağın demeyeceğim, çünkü bebeğinizin emme refleksine göre doğru ayarı zamanla bulacaksınız. Bu durum bence herkeste farklı.
Makineyi ilk aldığınızda hayrete kapılıp,  neyin nereye bağlandığını anlamayabilirsiniz. Ben gerçekten çok zorlandım, anlamaya çalışırken. Oysa o kadar pratik ve rahat ki; Aşağıdaki resimde görünen beyaz parçalar yani valfler bu makinelerin en hassas parçaları, şayet makineyi ikinci el alırsanız valfleri değiştirmeniz makinenin performansını ikiye bile katlayabilir.


Sıfır alanlar için sorun yok bir çift yedek valf makineyle beraber gönderiliyor. Ben  parçaları valflerle beraber her gün işten gelip kaynattığım için bir süre sonra yedek valfleri kullanmaya başladım.

Makinenin en beğendiğim özelliklerinden biri , pille sağım yaptığınızda piller diğer denediğim makineler gibi 5 dk da miadını doldurmuyor ve kesinlikle elktirikle sağmaktan bir fark olmuyor.
Eğer iş yerinde kullanacaksanız elektrikle sağacak olsanız bile makinede çalışır durumda pilleriniz olsun. Ne olur ne olmaz 
Temizliği için cihaz kullanabilir yada benim gibi horul horul kaynatabilirsiniz. Bir sorun olmuyor.
Tabi sadece fotoğrafladığım kısmı ve süt sağılan biberon kaplarını kaynatıyoruz. Hortum ve kapak kısımları kaynatılmıyor.

Süt sağdığımız biberon kısımlara ameda biberon emziği temin ederek direk kullanabilirsiniz. Ben kullanmadım çünkü buzlukta önce süt saklama kapları alıp saklamıştım baktım can dayanmıyor, süt saklama poşetlerine geçiş yaptım. Hem miktari daha detaylı yazabiliyordum.
Önceleri evde de gece kalkıp süt sağdığım için yaklaşık 4 ay her gün makineyi sırt çantamda işe götürüp getirdim. Sonra iş yerinde bırakmaya ve sadece kapları ve parçaları getirmeye başladım.
İş yerinde temizliğini yapsam da içime sinmiyordu.


Fark ettim ki epey uzun soluklu yazmışım , kısacası bu yazımı Ameda ya teşekkürlerimi bir borç bilerek yazıyorum ve şiddetle tavsiye ediyorum.




Next
Sonraki Kayıt
Previous
This is the last post.

4 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba, ilk defa kullandık. İlk 45 saniye seri bir şekilde sağıyor sonra duruyor çekişi azaloyor neden acaba ? Her seferinde aç kapa mı yapmak lazım ayarını yükseltmek için ?

    YanıtlaSil

 
Top