Kadınların doğum, erkeklerin askerlik hikayeleri bitmezmiş. Gerçekten doğum söz konusu olunca aslan kesilip bir solukta anlatasım geliyor benimde. Ama doğum hikayemi anlatmayacağım.
Doğuma gitmeden hemen hepimiz internetteki listeleri talan eder, uygun bulduklarımızı sonrası için kaydeder, üstüne birde her doğum yapmış eş, dost, akrabaya hastaneye ne götürsem diye sorarız.
Hastaneye ne götürmem gerektiğine harcadığım vakit ve yorduğum kafaya çok pişmanım benJ.
Kızıma sahip olana kadar sonu hüsranla biten epey gebelik hikayem olduğu için doğuma kadar hep acabalar la zaman geçirdim. Bir de öyle yeni nesil  çelenklerle bezenmiş lohusa terlikleri ve taçlarını sevemedim ben. Hastane süslemeleri , lohusa bardakları pek te ilgimi çekmedi.  Tercih meselesi sanırım çünkü sürpriz bebek olan ikincide de herhangi bir süs püs durumu söz konusu olmadı.
Birer bebek şekeri verildi hastanede bitti, gitti... Eve gelecek misafirler için doğum öncesi hazırlıklar yapmıştık ikram etmek için. Konusu açılmışken doğum olur hemen ardından atarlı lohusanın evine neden gidilir oda apayrı :) :İ)  sahi niye geldiniz bize? Anne şaşkın, bebek dünyaya adapte olmaya çalışır, bence hiç doğru değil böyle de arkanızdan neden geldiler diye anılırsınız. Siz siz olun gitmeyin.
Neyse asıl konumuza dönelim. Doğum için hastaneye abartacak kadar fazla şey götürmenize gerek yok.

(Doğuma giderken hastaneye götürülecek eşyalar )

     Bebek için :

·         2 eğer 3 gece kalacaksanız sağlama almak adına 3 takım hastane çıkışı,
·         Pamuklu battaniye iki adet.
·         Yenidoğan bebek bezi, su ve pamuktan imal edilen mendil,
·         Erkek bebeğiniz varsa birden epey fazla alt açma örtüsü J
·         Ve olmazsa olmaz hastanaden çıkarken araçta güvenli yolculuk için mutlaka taşıma puseti.

Kendiniz İçin :

·         Bir adet emzirmeye uygun gecelik, )ben gecelikten pek hazetmediğimden sadece doğum sonrası kısa bir süre giydim.)
·         2 takım pijama hava sıcaklığı ve giyim rahatlığınıza göre bir tane sabahlık.
·         Emzirme sütyeni veya emzirme atleti,
·         Göğüs pedi ve göğüs kremi,(ben lansinoh göğüs kremi kullandım, memnundum)
·         Rahat olan birkaç iç çamaşırı.
·         Çoğu hastane doğum sonrası kanama için ped veriyor ama yinede yanımda götürdüm.
·         Terlik
·         Diş fırçası, diş macunu.
·         Pijama ve sabahlık ile taburcu olmam diyorsanız bir takım kıyafet. Ben eşofmanla çıktım.
·         Bunlarla beraber hastanenin durumuna göre atıştırmalık bir şeyler alabilirsiniz.
·         Yanınızda kalacak refakatçi için, ee oda kendi düşünsün ihtiyacı olanı.
·         Birde telefon, kamera gibi cihazların şarj aletleri.
Bu konuda bir de tavsiyem var,
Ben doğum yaptığım hastanede verildiği için yanıma almadım ama yanınızda rezene çayı götürürseniz sütün bir an önce gelmesini kolaylaştırırsınız.


Hayırlı doğumlar… 

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Top