ANNE SÜTÜ YETER Mİ?

Doğumdan sonra tuhaf bir ruh haline giriyormuş insan. Ben kuzenimin tecrübelerinden dolayı hazırlıklıydım bu duruma ama hep te ben etkilenmem derdim.  Etkilenmemek için doğum öncesi İznim boyunca geceleri hep okudum. Her konuda bilgi edinmeye çalıştım. Bebek doğacak, ben hemen Emzirecektim.
Hemen sütüm gelecekti, sezaryen de olsam sancıyla gidecektim. Bu saydıklarımın hepsi oldu. Ama yettiğini bildiğim halde ne yazık ki etraftaki lohusa düşmanları çeldi aklımı. Tam da bebeğim gaz sancıları ile ağlamaya başladığında, mama veriyor musun aaaa neden vermiyorsun bak çocuk doymuyor demeye başladı herkes. O an oracıkta gidiverdi aklım. Ya yetmiyorsa????
Bütün ezberlerimi  bozdular. Oysa ki her annenin sütü bebeğine yeterdi, helvaya, tatlıya abanmak gerekmezdi.  Ama bildiğim ne varsa yedim, içtim.  Gelsin tatlılar, gitsin şerbetler.
Zaten hamilelik ve emzirme durumlarını  sınırsız yemek , aşermek ve sütüm çeker bahaneleri  nedeni ile pek bi sevdim. Bu günleri çok arayacağım çook.
Midem çöplük gibiydi. Anne sütü uğruna maya bile yuttum. Sonradan öğrendim ki tabletleri satılıyormuş. Ama artık o eziyeti de kendime etmiştim J

Sütün azalmasında ki fiziksel tek etken , 

bebeği  2 saat aralıklarla emzirmek, özellikle de geceleri. Bu şekilde süt mutlaka artacaktır. Bu işin piri süt doktoru dediğimiz 3 melek annesinden epey destek ve moral aldım, yetmiyor kaygısına kapıldığımda.
Sütün artmasın da beslenme olarak mutlaka katkısı olan gıdalar vardır. Mesela bazı arkadaşlarım lohusa şerbetinin çok etkili olduğunu söylediler denedim, herhangi bir fayda göremedim.
Steell tea de bende çok fazla işe yaramadı. Ama maltana, tahin helvası, maya, bulgur pilavı, abartılacak derecede olmasa da bir miktar katkı sağladı.
Emzirme döneminde mutlaka bol su içilmeli, sıvı alımı yetersiz ise zaten süt miktarına da yansır.
Anne rahat olmalı. Sürekli emzirmeli, bulduğu her fırsatta dinlenmeli, ben şu anda 7 aylık oğlumu emziriyorum ve 2 buçuk yaşında birde kızım var. Dinlendim mi hayır tabi ki. Ama ilk 6 ay anne sütü dedim öyle de devam ettim. Kafaya  hiç takmadım çünkü. Bu çok geçmeden ikinci doğumum olduğu için, bebek doymuyor, süt yetmiyor söylentilerini ise bu kez hiçç umursamadım.

Süt miktarında fayda sağladığına  kendimce inandığım rezene , ısırgan çayı ve hurmayı tavsiye etmeden geçemeyeceğim.

2 yorum:

  1. Oncelikle boyle sade ve deneyim iceren bilgileri heryerde bulunmuyor.tesekkurler emeginize saglik

    YanıtlaSil
  2. Oncelikle boyle sade ve deneyim iceren bilgileri heryerde bulunmuyor.tesekkurler emeginize saglik

    YanıtlaSil

 
Top